Silný stroj
V zemědělství se s ním setkáme velmi často, protože zvládá od běžného převozu různého nákladu přes obracení trávy až po orání pole. U nás je velmi oblíbená firma Zetor, přičemž stroje tohoto výrobce jste jistě sami viděli na vlastní oči. Typický je pro dnešní vozidla tohoto typu dieselový motor s turbodmychadlem, protože to zajistí vyšší výkon a efektivnější provoz.
Také je výhodný z toho důvodu, že už při nižších otáčkách dosahuje slušného kroutícího momentu, který při práci potřebujeme. Motor však mnohdy nepohání pouze kola, protože zde máme hydraulický motor. Hydraulika umožňuje ovládat všemožné příslušenství, kdy základním příkladem je spouštění brán na orání. Některé stoje mají ještě čelní nakladač, který zužitkujeme třeba při nakládání balíků slámy. Když se tedy o traktor budeme starat, tak zastane opravdu hodně práce, přičemž dělat ji holýma rukama by bylo rozhodně úmorné.
Provoz v zimě
Jako u každého motorového vozidla je dobré před zimou zkontrolovat vše důležité. První bývá baterie, protože když ji máme několik let, tak ani dobití před zimou nemusí zabránit tomu, abychom při prvním mrazu nenastartovali. Samozřejmostí by měli být provozní kapaliny, které nezamrznou i při větších mrazech. Potíž může nastat, když bude námraza a napadne sníh, i přes to že traktor má velká zadní kola s hrubým vzorkem. V takovém případě můžeme trakci ještě zvýšit a to tak, že použijeme traktorové sněhové řetězy. V tomto případě musí být ještě pevnější než u osobního automobilu, protože přeci jen je to kolos vážící spoustu kil. Řetězy se prodávají v různých rozměrech, abyste si skutečně mohli vybrat ideální velikost na Vaše kola. Nejdůležitější je hnaná náprava, přičemž v dnešní době už se běžně setkáme s tím, že traktory mají poháněna všechna kola. Není tedy na škodu mít řetězy na všech.