Jednou z nejúspěšnějších marketingových taktik obchodů jsou bezesporu slevové akce, kdy je určitý typ zboží prodáván za nižší cenu. Tento trend najdeme především u obchodu s oblečením, mnohdy ve formě nejrůznějších kódů a kupónů. To se může zdát na první pohled výhodné, avšak, jak už to tak bývá, i zde se najdou háčky. Proto, než ji půjdeme uplatnit, bychom se měli dobře zamyslet. Skutečně je například na About You sleva zeleneslevy.cz, kterou nám nabízí, tak výhodná? Naštěstí existují způsoby, jak to zjistit.
V první řadě je dobré se podívat, do kdy ona akce trvá. Například právě již zmíněné kupóny či slevové kódy mají dané datum, do kterého musí být uplatněny, jinak se stanou neplatnými. To má samozřejmě svůj účel – vytváří to v nás pocit naléhavosti, nechceme nechat slevu propadnout. A tak si tam často něco koupíme, a to i přesto, že danou věc ve skutečnosti vůbec nepotřebujeme. V důsledku tak obchod vydělá, neboť prodá kousek, který by mu tam jinak zůstal.
Tím dalším, na co bychom se měli zaměřit, jsou podmínky dané akce. Ty jsou často napsány drobným písmem, a bývají největším háčkem. Je to například situace, kdy je sleva podmíněna nákupem nad určitou částku, nebo platí pouze tehdy, pokud si koupíme určité množství produktu (například klasické při koupi dvou dostanete třetí zdarma). Tak nás řetězce http://www.cs.vsb.cz/behalek/vyuka/pcsharp/text/ch05s04.html donutí koupit si i věci, které bychom jinak nebrali, čímž se jim opět zvýší zisk.
Dále bychom se měli zaměřit na to, zda se sleva netýká například jen specifických značek. To bývá dost časté právě u internetových obchodů s oblečením, které nabízí produkty od více výrobců. I když se jedná například o slevu na tričko, jedná se o tričko od jedné specifické firmy. A často to bývá takové, které se příliš neprodává. Tak se obchody zbavují zboží, které by jim jinak zůstalo v regálech.
Je tedy celkem jasné, proč obchody slevy tak často využívají, a že tyto mnohdy nejsou pro zákazníky až tak skvělé, jak se může na první pohled zdát.